Waarmee kan je het best een hamburgertaart mee bekleden?

Ik wil een hamburgertaart maken voor een vriendin maar ik weet niet waarmee ik het best de taart mee kan bekleden en op google staan er meerdere mogelijkheden. Weten jullie het wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Bedoel je, de hele taart, het 'broodje'?
Bij taarten van dit soort gebruik ik altijd fondant of marsepein. Fondant is wat dunner, heeft een zoete smaak en is makkelijk zonder te breken tot een grote lap te rollen. Marsepein is dikker, de smaak is je waarschijnlijk bekend en er kunnen scheurtjes inkomen. Van allebei zijn gewoon blokken te koop in allerlei kleuren. De keuze tussen marspein en fondant vind ik altijd moeilijk om te maken, je moet dan kleuren vergelijken welke van de twee de mooiste kleur heeft voor je taart, en misschien kun je er achter komen of je vriendin marspein lust of niet..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op tv hebben ze bij Masterchef New Zealand ook een hamburgertaart gemaakt in samenwerking met een chef. Daar hebben ze fondant gebruikt die ze zelf met kleurstof in de gewenste kleur hebben geverfd. Misschien is online deze aflevering nog terug te vinden? Succes!